Přejít na výpis diskuzí
7 titulů inspirovaných Lovecraftem ukazuje, jak hry dodnes zápasí s kosmicismem
3.3.2018 | Ladislav Loukota
75 příspěvků
-
Lovecraft není jednoduché téma pro obrazové médium. Líbil se mi moc Shadow of the Comet a minimálně začátek Dark Corners, taky Last Door. Na Bloodborne se minimálně chystám jako divák a čtenář. Myslím, že japonci jsou jedni z těch, kteří by dokázali uchopit Lovecrafta. viz třeba komiksová tvorba Junji Ita.
První Mass Effect byl vynikající, ptže už od úplně první mise na mě dolehla jakási stísněná atmosféra, která se mě držela po celou hru a navíc se stupňovala s příchodem Reaperů. To spojení se strachem z neznámá a prastará rasa. Určitě něco z Lovecrafta jsem tam cítil.
Jsem zvědavý na tu novou adventuru. -
Fakt nevim, co tam dela ten Mass Effect, kterej si vzal inspiraci predevsim z Pohla a jeho serie Gateway/Heechee.
S tim ostatnim by se ale v podstate dalo souhlasit. -
-
Taky nechápu vždyt to je SCIFI!
-
-
No a? Lovecraft má spoustu scifi prvků
-
-
-
It was everywhere — a gelatin — a slime — yet it had shapes, a thousand shapes of horror beyond all memory. There were eyes — and a blemish. It was the pit — the maelstrom — the ultimate abomination. Carter, it was the unnamable! Ukažte mi ve hře něco takového *5*
-
-
Tady je vidět kolik lidí to opravdu četlo...
-
-
Proč? Protože třeba jako já necítili potřebu na ten příspěvek s citací Nepojmenovatelného reagovat?
-
Usuzuješ dle nula reakcí nebo pouze 4 plusů? ani jeden záporný bod takže to znamená že lidi to znají *3*
I když ted tak nějak, jak ses ozval -2 kolikrát je lepší se na Games na nic neptat. Dost to pomáhá. Lidi tady v diskuzích tak třeba dejme tomu polovina ani nic nepíše. Příjde mi že jsem dou hlavně ohodnotit *3*
-
-
-
On si někdo vzpomněl na Games.cz na Blooodborne? Tak jsem měl pocit, ze tu hru tady nikdo nehrál, tak to jste mě potěšili, Bloodborne je srdcovka, možná jste klidně mohli vypichnout i DLC, které je inspirované Stiny Ins..
-
Čekal jsem, že vyšší příčky suverénně obsadí Darkest Dungeon. *9* Tady je inspirace Lovecraftem vysloveně nepřehlédnutelná. Už třeba jenom proto, že zešílení postav je zde základní herní mechanikou (+ tuny a tuny čirého zoufalství *1*).
-
-
Je pravda, že v DD jsem zažil ten pocit, kdy jsem se další výpravy bál, co že tam moje zbědovance čeká :)
-
-
Blood,stařičká FPS.
-
Jak jste mohli zapomenout na Shadow of the Comet?
To byla ve své době výborná adventura... *16* *16* -
Lovecraft je sice boží, ale X-COM Terror from the Deep je inspirován především románem Johna Wyndhema - Z mořských hlubin, někdy překládaný také jako Teror z hlubin. Celé univerzum X-COMu čerpá z děl Wyndhema, hlavně v názvosloví, viz. třeba Chrisalid...
-
A to se další hry podle Lovecrafta chystají... záběry z Call of Cthulhu s titulky
https://www.youtube.com/watch?v=dcIL-2Kq64U
Nebo hororové město Sinking City..
https://www.youtube.com/watch?v=1B_jFQ5a41c
At the Mountains of Madness
https://www.youtube.com/watch?v=NLNZSuU1GBg -
Panove HELLGATE LONDON *13* *13* *13*
-
-
nejlepší na HL byly ty tři knížky co podle toho vyšly, hra spíš meh
-
Zas taková pecka to nebyla ale miinimálně byla docela originální (RPG+ adventura + fps) ale zapadla už při vydání.
-
Bohužel, hratelnostně byl HL slabou kopií Diabla v FPS pohledu. FPS složka byla špatně udělaná (holt to dělali lidi, co s FPS neměli zkušenosti) a ta Diablovská taky, protože generace prostředí byla silně omezená 3D prostorem. Mrtvý svět, nechutně fádní, opakující se level design a mmo questy typu přines 20 baterek ze zombáka pro NPC bez charakteru, které říká 2 věty dokola. Na druhou stranu nastartovali žánr, ze kterého vzešly hry typu Borderlands nebo Destiny.
-
Sakra no vidíš, HELLGATE a hlavní záporák SYDONAI, na tohle jsem úplně zapomněl a to jsem v multáku strávil stovky hodin.
-
Hellgate London je výborná hra, ale je to spíš takové Diablo ve 3D, a to jak podle lore, tak podle herních dynamik.
-